Η ανθρωπολογία δεν έχει να αναδείξει μόνο Γάλλους, Άγγλους και Αμερικάνους ανθρωπολόγους αλλά και σπουδαίους Έλληνες ανθρωπολόγους, οι οποίοι με την δουλεία τους έχουν καταφέρει να είναι αντάξιοι των ξένων συναδέρφων τους και σε ορισμένες περιπτώσεις θα τολμήσω να πω και καλύτεροι. Είναι αρκετά ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε μια σύντομη βιογραφία δύο τέτοιων επιστημόνων, θέλοντας να πάρουμε μια μικρή γεύση του έργου τους. Στο παρόν κείμενο θα μιλήσουμε για την Αλεξάνδρα Μπακαλάκη και τον Ευθύμιο Παπαταξιάρχη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΠΑΚΑΛΑΚΗ:
Σπούδασε Κοινωνιολογία και Κοινωνική Ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο Buffalo των Η.Π.Α. Έχει διδάξει ως Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου και τώρα διδάσκει στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ. Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην ιστορία και τη θεωρία της πολιτισμικής και κοινωνικής ανθρωπολογίας, στην ανθρωπολογία του φύλου και στην οικονομική ανθρωπολογία. Το ερευνητικό της έργο επικεντρώνεται στη σύγχρονη Ελληνική κοινωνία. Κυριότερα έργα της: (με Ε.Ελεγμίτου) Η Εκπαίδευση "εις τα του Οίκου" και τα Γυναικεία Καθήκοντα (1987), Ανθρωπολογία, Γυναίκες και Φύλο (επιμ.) (1994). Έχει επίσης δημοσιεύσει άρθρα σε ξένα και ελληνικά περιοδικά πάνω σε ζητήματα κοινωνικού φύλου και πολιτισμού.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε ΕΔΩ
ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΠΑΠΑΤΑΞΙΑΡΧΗΣ:
Ευθύμιος Παπαταξιάρχης σπούδασε Κοινωνικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Κοινωνική Ανθρωπολογία σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στο London School of Economics, απ' όπου πήρε το διδακτορικό του το 1988. Από το 1987 διδάσκει στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Κυριότερα έργα του: (επιμ. με Μ. Κομνηνού) "Κοινότητα, κοινωνία και ιδεολογία" (Αθήνα 1990), (επιμ. με P. Loizos) "Contested Identities. Gender and Kindship in Modern Greece" (Princeton 1991), (επιμ. με Θ. Παραδέλλη) "Ταυτότητες και φύλο στη σύγχρονη Ελλάδα" (Αθήνα 1992), (επιμ. με Θ. Παραδέλλη) "Ανθρωπολογία και παρελθόν: συμβολές στην κοινωνική ιστορία της νεότερης Ελλάδας" (Αθήνα 1993). Έχει γράψει άρθρα για τη συγγένεια, το κοινωνικό φύλο, την πολιτισμική κατασκευή της ταυτότητας και τη θεωρία της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε ΕΔΩ
Εν καιρώ θα δημοσιεύσουμε ακόμα περισσότερα βιογραφικά Ελλήνων και ξένων ανθρωπολόγων που χαίρουν της εκτίμησης του κόσμου της ανθρωπολογίας και όχι μόνο.
Κωνσταντίνος Μπαλντίδης
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
•Δεν επιτρέπονται τα «greeklish» (ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) και η γραφή με κεφαλαία (Caps) .
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
Προσοχή: 1. Η σελίδα λειτουργεί σε εθελοντική βάση. Τα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.
2. Όσοι και όσες απευθύνονται στη διαχείρηση με απορίες και ερωτήσεις είναι απαραίτητο να αναγράφουν και το e-mail τους για τη δυνατότητα απάντησης.
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την βοήθεια σας!